Midsommar...

Hade en otroligt skön midsommarafton igår.
Firar ju inte, eller vad man nu vill kalla det, utan tar tillfället i akt att äta lite gott o dricka gott så klart.
Världens underbaraste Louise var hos oss större delen utav dagen. Hon kom vid halv tre på eftermiddagen o åkte inte hem förrän klockan var lite över halv ett på natten. Vid det laget var vi båda trötta :P
Vi hade det i alla fall det jätte mysigt vi fyra (jag, min man, vår son o Louise).
Till middag fixade vi hemmagjord pizza med fläskfilé, beaneise sås o färska champinjon, RIKTIGT gott. Till efterrätt hade vi sedan Tarte tatin. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta att det är en fransk äppelkaka man gör med smördeg o karamelliserat socket. Till det hade vi vanilj creme fraiche. Gudomligt gott. Lite trixigt att göra bara, men väl värt det.
På kvällen när Alvin han kröpit i säng korkade jag o Louise upp en flaska mousserande vin som vi delade på medan vi satt o plågade stackars David med karaoke sång :P
När vi senare inte hade någon röst kvar satte vi oss i köket istället o pratade skit, spelade kort o drack kaffe.
Med andra ord en hellyckad kväll. Me like :)
Nej, nu kallar sängen, så det är väl dags att sova.
Städning av den gamla lägenheten som står på schemat i morgon.
See you. Kiss kiss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0